Το πρόγραμμα αυτό στόχο έχει, μέσω της βιωματικής προσέγγισης, να βοηθήσει τους συμμετέχοντες μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με μια πλειάδα συμπεριφορών υψηλού κινδύνου, όπως εξαρτησιογόνες ουσίες & εξαρτητικές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, παθολογική ενασχόληση με τυχερά παιχνίδια), διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου και σχολικός εκφοβισμός, αλλά και να τους δώσει τη δυνατότητα να εξασκηθούν και να αποκτήσουν δεξιότητες που θα τους θωρακίσουν ψυχικά απέναντι στις παραπάνω προκλήσεις.
Το Youth Power περιλαμβάνει υλικά κατάλληλα διαμορφωμένα, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς- συντονιστές που θα το εφαρμόσουν, αλλά και υλικά κατάλληλα για τους μαθητές (τετράδιο για τον μαθητή) και τους γονείς.
Το εγχειρίδιο “Youth Power” για τον εκπαιδευτικό-συντονιστή περιλαμβάνει δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο του προγράμματος μαζί με το σκεπτικό συγκρότησης, τους στόχους και του περιεχόμενο του. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται με αναλυτικές οδηγίες τα βιωματικά εργαστήρια με έναν τρόπο που αφενός ελαχιστοποιεί τον χρόνο προετοιμασίας για τον εκπαιδευτικό, και αφετέρου του δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται, θεωρητικές και πρακτικές, ώστε να νιώθει επαρκής και ασφαλής για να εφαρμόσει το πρόγραμμα.
Επιστημονική Επιμέλεια & Επιμέλεια κειμένου:
Άρτεμις Τσίτσικα, Επίκ. Καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιστημονική Σύμβουλος:
Σταυρούλα Παπαδάκου, Διδάκτωρ Παιδιατρικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής
Έρευνα & συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού:
Σωτηρία Μακαρώνη, Ψυχολόγος Υγείας MSc, Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ
Ευαγγελία Σιαφαρίκα, Εκπαιδευτικός, Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής ΕΚΠΑ