Πότε πρέπει να μας προβληματίσουν τα εφηβικά προβλήματα

Βασιλική Δημητρακοπούλου, Σάκης Καραδήμας

Αντίθετα από τους φόβους πολλών γονέων, η εφηβεία δεν χαρακτηρίζεται πολύ συχνά από σφοδρές συναισθηματικές διαταραχές. Περίπου 10-15% των εφήβων παρουσιάζουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Τις πιο πολλές φορές οι γονείς βοηθούν τα παιδιά να τα αντιμετωπίσουν και, αν τα προβλήματα δεν ξεπεραστούν, αναζητούν την βοήθεια ειδικών. Τα ψυχολογικά προβλήματα που έχουν σχέση με συναισθηματικές διαταραχές ή με εντάσεις των εφήβων συνήθως, αφορούν το άγχος, την κοινωνική φοβία, την κατάθλιψη, αισθήματα κατωτερότητας, ντροπής και έλλειψης πρωτοβουλίας και τον θυμό.

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Αλεξάνδρα Γεωργουλή, Βασιλική Δημητρακοπούλου, Σάκης Καραδήμας

Ο ρόλος των γονέων στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών είναι καταλυτικός. Οι γονείς είστε εκείνοι που θα διαπιστώσετε πρώτοι την αδυναμία ανταπόκρισης του παιδιού σας στις σχολικές απαιτήσεις, θα αναζητήσετε λύσεις και θα συμβάλλετε καθοριστικά στην αντιμετώπιση των δυσκολιών του.

Πώς να βοηθήσετε το παιδί και τον έφηβο με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην μελέτη των μαθημάτων του

Αλεξάνδρα Γεωργουλή, Βασιλική Δημητρακοπούλου, Σάκης Καραδήμας

Οι γονείς είστε τα καταλυτικά πρόσωπα που θα βοηθήσετε το παιδί να αντιμετωπίσει τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες του. Στόχος σας είναι να υποστηρίξετε το παιδί ώστε να βελτιώσει τις επιδόσεις του και να εξελιχθεί.

Το Άγχος των Πανελλαδικών Εξετάσεων

agxos exetaseisΔρ Ορέστης Γιωτάκος, Ψυχίατρος

www.obrela.gr

Το άγχος

Το φυσιολογικό άγχος είναι ένα σήμα για ετοιμότητα, προειδοποιεί για επικείμενο κίνδυνο και καθιστά το άτομο ικανό να πάρει μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει την απειλή. Έτσι, εξασφαλίζοντας το άτομο την εγρήγορση, διατηρεί την ισορροπία ανάμεσα σε αυτό και το περιβάλλον. Το παθολογικό άγχος, που αποτελεί αντικείμενο ιατρικής ευθύνης, είναι το λεγόμενο παθολογικό ή κλινικό άγχος. Πρόκειται για ένα διάχυτο, πολύ δυσάρεστο και συχνά ασαφές αίσθημα ανησυχίας, που συνοδεύεται από μία ή περισσότερες σωματικές αισθήσεις (για παράδειγμα, αίσθημα παλμών, σφίξιμο στο στήθος, εφίδρωση, κεφαλαλγία κ.λπ.).

Το Άγχος των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Ορέστης Γιωτάκος, Bασιλική Δημητρακοπούλου

 «…Ο γιος μου διαβάζει, για να δώσει πανελλήνιες. Έχει πολύ άγχος. Ο αδερφός του άλλαξε δωμάτιο, για να μην τον ενοχλεί. Έχει βάλει υψηλούς στόχους και αγχώνεται, γιατί ανησυχεί ότι δεν θα τα καταφέρει. Λέει ότι δεν του φτάνει ο χρόνος και ότι δεν μπορεί να συγκεντρωθεί. Είναι καλός μαθητής, αλλά ανησυχεί μήπως ξεχνάει αυτά που διαβάζει. Το βράδυ αργεί να κοιμηθεί. Δεν τρώει καλά. Πήρα άδεια από τη δουλειά μου, για να είμαι σπίτι και να τον βοηθάω όσο μπορώ. Τι μπορώ να κάνω, για να μην αγχώνεται τόσο πολύ;…».